Rumored Buzz on بیماری زونا درمان

Wiki Article

سپس نمونه‌ها برای تأیید وجود ویروس به آزمایشگاه پزشکی فرستاده می‌شوند.

اگر عفونت در نزدیک چشم یا روی خود چشم ایجاد شود، می‌تواند منجر به بروز یک عفونت باکتریایی ثانویه در قرنیه چشم گردد که اصطلاحاً با نام تاری قرنیه یا ابرینگی قرنیه شناخته مي‌شود.

نوزادان و افرادی که دچار آبله مرغان فعال هستند و نیز بیمارانی که از ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می‌برند، از جمله بیماران سرطانی، افرادی هستند که بیشترین خطر انتقال بیماری زونا در مورد آنها وجود دارد. در موارد نادری ممکن است بیماران مبتلا به زونا به خاطر جلوگیری از خطر انتقال آن به نوزادان و بیماران سرطانی، در بیمارستان بستری شوند.

● در موارد نادر، پزشک ممکن است نیاز به آزمایش نمونه‌ای از پوست یا مایع تاول‌ها داشته باشد. برای این کار از سواب استریل برای جمع آوری نمونه بافت یا مایع استفاده می‌کند.

بررسی تفاوت داروهای گیاهی و شیمیایی؛ کدام یک در درمان بیماری‌ها پیروز می‌شود؟

گیاه کارمین: همه‌چیز درباره خواص و کاربردهای این گیاه دارویی شگفت‌انگیز!

گاهی اوقات بیماری زونا شدت چندان زیادی نداشته و با استفاده از روش‌های خانگی می‌توان میزان درد و خارش ناشی از آن را کاهش داد. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

بیماری زونا غالباً افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند را درگیر می‌سازد.

○ بثوراتی که در یک طرف بدن ظاهر می‌شوند، مانند روی سینه، شکم، پشت یا صورت

● درمان خانگی می‌تواند به کاهش علائم زونا کمک کند. این درمان‌ها عبارتند از:

البته بیماری زونا بعد از آبله مرغان این عارضه به احتمال ۵۰% به طور کامل بهبود پیدا خواهد کرد، اما تقریباً در تمامی موارد می‌توان انتظار داشت که تا حدودی بهبود پیدا کند.

بیماری زونا به آبله مرغان بالغین شهرت دارد. این بیماری معمولا در افرادی رخ می ‌دهد كه سابقه این بیماری را در سال ‌های گذشته داشته اند و یا این كه ویروس زونا را به‌ صورت نهفته در خود جای داده‌اند كه عامل مولد آن شبیه ویروس آبله ‌مرغان است.

معمولاً به طور کامل نمی‌توان از ابتلا به بیماری زونا پیشگیری کرد، اما با انجام اقداماتی می‌توان شدت آن را کاهش داد یا روند آن را کندتر کرد.

● زونا مسری نیست. اما ویروس واریسلا زوستر که باعث آن می‌شود می‌تواند به فرد دیگری که آبله مرغان نداشته است سرایت کند و آنها ممکن است به آبله مرغان مبتلا شوند.

Report this wiki page